Плитка в інтер’єрі: готель Buda у Ченгду (Китай)

 

ЗМІСТ:

1. Ідеали художньої школи Bauhaus

2. Споруди та інтер’єри у стилі Bauhaus

3. Керамічна плитка – універсальне оздоблення у стилі Bauhaus

4. Ідеї інтер’єру у стилі Bauhaus в готелі Buda

 

Готель Buda відкрився у 2020 році у китайському містечку Ченгду. Архітектори зі студії Archetype Design Organization (Китай) розробили проект готелю, в основу якого покладено універсальність.

Інакше кажучи, філософія проекту передбачає, що будь-який мандрівник відчуватиме себе в інтер’єрах готелю невимушено.

У дизайні екстер’єру та внутрішніх просторів легко вгадується вплив правил та традицій легендарної німецької школи архітектури та дизайну Bauhaus. 

1. Ідеали художньої школи Bauhaus

У 1919 році у Веймарі відкрилась художня школа Bauhaus під керівництвом архітектора Вальтера Гропіуса.

Ідея єдності мистецтва покладена в основу маніфесту школи, під дахом якої зібрались архітектори та дизайнери із найрізноманітнішими та навіть суперечливими поглядами.

Вальтер Гропіус мав міркувати у дусі тих часів. У переламний момент у розвитку історії людства життя висувало особливі вимоги до архітектури та дизайну.

У післявоєнні часи перед школою постала важлива задача – будувати так, щоб забезпечити доступне житло для кожного.

Проектування житлових та громадських приміщень вимагало раціонального підходу. Продукт повинен бути доступним більшості, а це означало, що потрібні необхідні альтернативні будівельні матеріали – більш дешеві, але не менш якісні. Та ні в якому разі не позбавлені естетичної цінності. 

Принципи школи Bauhaus не передбачали кардинального розриву між мистецтвом у чистому вигляді та ремеслом. Художня цінність універсальних промислових товарів для масового споживача не має постраждати.

Лозунг школи: "Гарний продукт – це якісна робота ремісника + художня норовливість".

Так нова ера розпочалась з німецької школи архітектури та дизайну Баухаус, вплив якої захопив сучасний світ. Універсалізація змінила спосіб життя усього людства.

Багатоквартирні будинки, меблі у стилі фабрики IKEA, мобільні телефони  та навіть одяг - результат впливу ідей школи Bauhaus.

Дух Bauhaus пронизує нашу сучасність. Він – у нашій крові та нашій підсвідомості. Структурування життя людини та утилітарність до наших часів з легкої руки послідовників школи Bauhaus віддано служать загальному благу в усіх сферах життя. 

2. Споруди та інтер’єри у стилі Bauhaus

Світлі та просторі приміщення, раціональне проектування простору, врахування антропологічних параметрів людини – принципи, що походить від ідеалів школи Bauhaus.

Головна мета послідовників школи – створити універсальну мову дизайну. Елементами мови оформлення є оздоблювальні матеріали, дизайнерські прийоми поєднання фактур та кольорів, форми предметів інтер’єру.

Ідеї інтер’єру у стилі Баухаус належать до відкритого та зрозумілого дизайну, коли оформлення виходить за межі індивідуальності, тобто є універсальним.

Оздоблення та предмети можуть належати до різних стилів дизайну. В інтер’єрі Bauhaus ці несхожі за стилем предмети досвідчені дизайнери поєднують в одне ціле, завдяки чому зникають відмінності та з'являється абсолютно нове бачення. 

Вальтер Гропіус ще сторіччя тому розумів, що тільки творчий синтез естетики та раціональності дозволить людству зробити крок у нове майбутнє.

Можна вважати, що Bauhaus – це бренд. Яскравим прикладом є продуктивна діяльність скандинавських промислових дизайнерів, які створили велику кількість оригінальних моделей меблів та освітлювальних приладів.

Знамениті крісла з "вушками" та стільці "мурахи" датського дизайнера Арне Якобсена відрізняються особливою естетикою та дуже зручні. Неперевершена за зручністю форма крісла Tank та штабельований табурет від фінського дизайнера Алвара Аалто ніколи не втрачають популярності. 

3. Керамічна плитка – універсальне оздоблення у стилі Bauhaus

Плитка в інтер’єрі Баухаус – новий, альтернативний оздоблювальний матеріал, який відрізняється практичністю та зносостійкістю, яка переважає аналогічні якості більшості натуральних матеріалів.

Дизайн сучасної керамічної плитки дозволяє втілити у життя будь-які ідеї інтер’єру. Споживачу доступна плитка з імітаціями фактури натуральних матеріалів – дерева, каменя, мармуру або металу, декором із різноманітними орнаментами та візерунками. 

До окремої категорії можна віднести тип обробки поверхні керамічної плитки:

- матова;

- глянсова;

- полірована;

- наполовину полірована (lappato – у пер. з італ. "притерта");

- сатинована (ефект бархату досягається завдяки покриттю з мінеральних солей із різною температурою плавлення).

Форма керамічної плитки – ще один дизайнерський інструмент. Окрім геометричних форм – квадрат, прямокутник, популярністю користуються "особливі" формати:

- шестикутна плитка;

- "риб'яча луска";

- плитка "кабанчик" або "метро". 

4. Ідеї інтер’єру у стилі Bauhaus в готелі Buda

Красномовна назва готелю визначає філософію закладу – можливість втечі від метушні для тимчасового відпочинку та відновлення сил.

Відпочинок у комфортних умовах, коли обстановка не напружує, сприяє "медитативному" настрою та/або повноцінному сну.

Керамічна плитка під цеглу або плитка "кабанчик" зустрічає туристів вже біля входу. У якості фону виступає широкоформатна плитка під камінь.

Тут і раціональність, і художня норовливість дизайнерів китайського бюро проявила себе на повну силу – різноманітність форматів плитки "кабанчик" та витримана у нейтральній зоні кольорова палітра поєднуються у незвичайний інтер’єр із індивідуальним характером. 

Незвичайність оформлення полягає в тому, що інтер’єр складається тільки з плитки, яка прикрашає в готелі підлогу, стіни та навіть стелю.

Дерев'яні панелі та скло гармонійно доповнюють керамічне оздоблення, однак не виділяються на тлі струнких плиткових рядів та з першого погляду здається майже невидимою.

З порогу починається демонстрація принципів дизайну Bauhaus. Людський мозок уникає хаосу та плутанини й надає перевагу порядку. На вході в готель плитка під камінь у темно-сірих тонах налаштовує на певний ритм – модулі мають різну ширину та чергуються за чіткою схемою. Ритм – ефективний дизайнерський прийом, який структурує простір, таким чином стимулюючи роботу мозку. 

Дизайнери готелю – віддані послідовники німецької школи. В інтер’єрах холів та номерів вони зібрали майже всі фактури. Плитка під цеглу (плитка "кабанчик" спочатку мала два боки та форму пустотілої цеглини, який перед укладкою розбивався на дві частини) у жовто-коричневій та ахроматичній сірій палітрі чудово поєднується з дерев'яними панелями та напільною плиткою під дерево. Десь прямокутну плитку невеликого формату змінює міцний керамограніт під камінь або мармур. 

У номерах з'являються оббиті текстилем панелі та узголів’я ліжок, настінні бра в індустріальному стилі, пофарбовані у чорний колір підстілля лаконічних столиків та керамічна сантехніка чорного кольору, яка сьогодні користується великою популярністю.

В інтер’єрах номерів пасують дизайнерські стільці німецького автора Марселя Брейєра – зі гнутих трубок, надзвичайно легкі та стильні, та крісла у стилі датського дизайнера Ханса Вегнера – зі спинкою, що утворює неповне коло. 

Лаконічність та простоту дизайну не порушує ані плитка під мармур, ані масивні дерев'яні шафи. І в цьому він увесь – стиль Bauhaus. 

В нашому магазині plitka.kiev.ua у широкому асортименті представлені керамічна плитка "кабанчик", із імітацією каменя, мармуру та дерева, а також сантехніка чорного кольору.