Універсальні формули дизайну на прикладі ванної кімнати та кухні

 

ЗМІСТ:

1.  Дизайн інтер’єру – принципи оформлення чи творче натхнення?

2.  Найпростіша формула – функціональність + краса

3.  Функціональність = зручність

4. Як оформити функціональний, але гарний інтер’єр?

4.1. Композиція

- рівновага

- симетрія, асиметрія або радіальна симетрія

- ритм інтер’єру – практично, "музичний"

4.2. Кольорові поєднання та фактури матеріалів

4.3. Керамічна плитка – інструмент дизайнера

 

1. Дизайн інтер’єру – принципи оформлення чи творче натхнення?

Чи існують формули, яких дотримуються дизайнери інтер’єрів – нехай не математично точні, але цілком зрозумілі?

А, можливо, дизайн – сфера виключно творча, в якій дотримуватися суворих схем та алгоритмів – доля дилетантів? 

2. Найпростіша формула – функціональність + краса

Дизайн інтер’єру завжди має за орієнтир призначення приміщення.

Перше питання, на яке повинен відповісти дизайнер: з якою метою використовується інтер’єр – гігієнічні процедури, приготування їжі, прийом гостей? Питання, здається, дуже просте, але ви здивуєтесь, наскільки різним у деяких випадках буде розгорнута відповідь. 

3. Функціональність = зручність

Які б цілі не мав господар у процесі експлуатації приміщення, йому має бути зручно. Досвідчені дизайнери радять складати список дій, які здійснюватимуться у приміщенні, щоб нічого не забути.

Наповнення приміщення меблями та сантехнікою – головна ділянка дизайнера з ергономіки інтер’єру.

У кухні так само, як у ванній кімнаті, важливо залишити достатньо місця для пересування та розставити меблі за головними законами ергономіки.

У кухні – за правилами робочого трикутника (плита, мийка, холодильник). 

Якщо для кухні відведена невелика площа, а у приміщенні доведеться не тільки готувати їжу, але й приймати її, необхідно знайти місце для обіднього столу.

Будь-якій господарці відомо, що скорочення кількості кухонних шаф для зберігання може привести до безладу. Що ж робити, щоб не довелось економити на системі зберігання та звільнити досить місця для обіднього столу?

Простий вихід полягає у використання підвісних кухонних шафа бо верхнього ряду гарнітуру аж до стелі, а також розміщення відкритої або закритої полиці для зберігання під стелею над дверним отвором, що веде до кухні. Прийом дозволить обійтись без 1-2 напільних кухонних тумб. 

У ванній кімнаті важливо залишати оптимальну відстань між сантехнічним обладнанням та використовувати вільні кути.

Недолік освітлення у ванній кімнаті – проблема типових квартир, тому обміркована система освітлення – важливий фактор у дизайні сантехнічного приміщення.

Наприклад, якщо ванну використовуватимуть люди похилого віку, важливо передбачити поручні. Або придбати душову кабіну із можливістю сісти. А, можливо, купити унітаз із кришкою з вбудованою функцією біде, оскільки такою сантехнікою літнім людям користуватися зручніше, аніж гігієнічним душем або біде? 

4. Як оформити функціональний, але гарний інтер’єр?

Краса – важлива складова у формулі дизайну інтер’єру. Дизайн без естетичної складової – це звичайне планування приміщення. А що допоможе зробити інтер’єр гарним?

4.1. Композиція

Композиція – візуальне поняття. Для кожного стиля принципи композиції будуть різними, однак існують основні види композиції:

- рівновага

Візуальну вагу має кожний предмет та елемент інтер’єру. Природно, що поняття не пов’язано із вимірюванням ваги у кілограмах, фунтах або унціях.

Найбільш ваговим елемент інтер’єру – акцент за кольором, формою або фактурою.

Наприклад, біла навісна шафа у ванній кімнаті виглядатиме невагомою, а тумба під раковину з темного дерева або дзеркало у масивному багеті привертатиме увагу та візуально перетягне чашу уявних ваг на свій бік.

Світла однотонна плитка у ванній кімнаті на стінах залишиться практично непомітною, а напільна з орнаментом у клаптевому стилі буде центром ваги, навколо якого формуватиметься інтер’єр.

Світлі та темні, спокійні та активні з точки зору декору зони повинні бути рівномірно розподілені в інтер’єрі. Однак, у темних зонах не обійтись без світліших предметів, а у світлих – без темних "плям". 

- симетрія, асиметрія або радіальна симетрія

1. У класичних стилях композиція формується відносно вертикальної вісі, що віртуально ділить приміщення. Загальна схема складається з парних предметів.

Кожна зона може мати власну вертикальну вісь – такий підхід актуальний для ванної кімнати або кухні.

Правильна геометрія класичного інтер’єру не приймає порушень балансу – не прийнятні пусті або надто заповненні предметами зони. 

2. Асиметрія – особливість неокласичних та сучасних стилів.

Переповнена меблями та елементами декору зона інтер’єру ідеально поєднується із напівпустим простором.

Зокрема, асиметрія створюється завдяки різнорідним предметам інтер’єру – за кольором, фактурою та розміром. 

3. Для радіальної симетрії потрібно вибрати центральну точку композиції. Навколо центру розташовують інші предмети інтер’єру – практично по уявному колу. Центр, однак, зовсім не уявний. Здебільшого, це предмет інтер’єру – наприклад, стіл. 

- ритм інтер’єру – практично, "музичний"

Ритміка інтер’єру спирається на повторення, прогресію та контраст.

1. Повторення.

Повторити можна колір, фактуру, малюнок (візерунок, орнамент), форму. 

2. Прогресія.

Пропонується посилення властивості певного елементу інтер’єру. Градація відтінків кольору, різний формат модулів керамічної плитки або розмір одного й того самого візерунка або орнаменту. 

3. Контраст.

Найбільш зрозуміла категорія. Контраст не тільки за кольором, але й за формою – наприклад, квадратна та кругла в одному інтер’єрі. 

4.2. Кольорові поєднання та фактури матеріалів

Кольорові поєднання примушують деталі інтер’єру взаємодіяти між собою, також як фактури та текстури матеріалів.

Візуальне сприйняття – фундамент, на якому тримається дизайн інтер’єрів. Одна з причин відсутності візуальної гармонії в інтер’єрі – невірне поєднання кольорів, фактур або текстур оздоблювальних матеріалів, предметів меблів, текстилю та декоративних елементів.

Основні принципи поєднання кольорів – контраст, взаємне доповнення – кольори, розташовані навпроти на знаменитому колі Геринга, аналогічна тріада – кольори, розташовані на колі по обидва боки від обраного кольору. 

Наприклад, поєднання чистого зеленого із синім сприймається досить важко, але якщо синій близький до фіолетового, а зелений – до оливкового, комбінація виглядатиме дуже приємно.

Правила поєднання фактур та текстур зводяться до універсального принципу "АБ". Якщо сказав "А", доведеться сказати й "Б".

Наприклад, в інтер’єрі використана фактура мармуру та вписати до цієї композиції цегляну кладку або метал буде непросто, але, як не дивно, як до мармуру, так і до цегляної кладки підійде дерево. 

Позолочені поверхні складно буде поєднати із пластиком або необробленою дошкою.

До речі, будь-яка дисгармонія одразу отримує візуальне підтвердження, тому для дизайнера важливо мати гарний смак. Однак, дизайн – це мистецтво, тому відкриває нові світи – парадигма, без якої творчість була б неможливою.

4.3. Керамічна плитка – інструмент дизайнера

Керамічна плитка із імітаціями інших оздоблювальних матеріалів пропонує декоративні варіанти звичних поверхонь. З цієї точки зору, імітації на керамічній плитці дуже допомагають.

Каталог нашого магазину плитки plitka.kiev.ua містить продукцію від провідних виробників з імітаціями поверхонь різних оздоблювальних матеріалів – дерева, мармуру, натурального каменя, бетону, металу та навіть текстилю, візерунками та орнаментами. 

Тип поверхні керамічної плитки – фактурна різноманітність, яка є інструментом у руках дизайнера. Непримітна матова, блискуча глянсова, благородна сатинована та ефектна наполовину полірована – неповний перелік.

Під час вибору поєднання дизайнери радять дотримуватися ще одного принципу: двічі два – завжди чотири.

На думку професіоналів для кожного проекту є тільки одне ідеальне поєднання фактур та форм. Досвідчений погляд дизайнера одразу визначить потрібну комбінацію, а ось новачку варто познайомитися із готовими рішеннями інтер’єрів або вести пошук до "клацання" – ось це саме те, що потрібно!