Плитка в інтер’єрі. Фірмовий стиль Андре Путман

 

Андре Путман – емоційна француженка та талановитий дизайнер

Ікона та посол стиля, видатна жінка та яскрава зірка на небосхилі французького дизайну – жоден епітет не буде перебільшенням, якщо йдеться про відомого французького дизайнера Андре Путман.

Неповторне естетичне відчуття жінки-дизайнера, кар’єра якої залишила вогняний слід в історії дизайну XX віку, підкорило собі усі напрямки дизайнерського мистецтва. Універсальний талант видатної француженки втілився у дизайні прикрас, парфумерних товарів, дамських аксесуарів, одягу, освітлювальних приладів, меблевих гарнітурів та, звичайно, інтер’єрів. 

Андре Путман про свій фірмовий стиль

Дизайн інтер’єру Андре Путман рішуче відкидає надлишок декору, а від аристократичної простоти її композицій перехоплює подих.

Автор великої кількості інтер’єрів – комерційних та житлових, говорила фразами, які перетворювались на афоризми.

Власні ідеї дизайну Андре охарактеризувала наступним чином: "Мої проекти прості, але не позбавлені індивідуальності, стримані, але не холодні, ефектні, але не надмірні, ніжні та чуттєві, але не викликає асоціацій з ретро, зроблені за жорстким кресленням, але не категоричні. В основі – свобода та мінімалізм. Уникаю декору – заради декору". 

Дизайн інтер’єру у виконанні Андре Путман через найдрібніші деталі доносить до оточуючих її незвичайну енергетику та аристократичну елегантність. У стилі Андре Путман оформлені знамениті готелі, приватні будинки публічних особистостей, ресторани та елітні кафе, музеї та салони атлантичних лайнерів. Багатство Франції – велика кількість інтер’єрів, по яких сьогодні навчаються молоді дизайнери.

Життєвий та творчий шлях Андре Путман

Андре Айнар народилась 23 грудня 1925 року… зі "срібною ложкою у роті" – у сім'ї банкіра з Ліону.

Так склалося, що Андре з дитинства була оточена мистецтво в усіх його проявах – письменники, танцюристи, актори та музиканти навідували аристократичний будинок в якості гостей.

Батьки бажали, щоб Андре зробила кар’єру музиканта. Однак, у віці 20 років під час прогулянки на велосипеді Андре ледве не потрапила в аварію. Під впливом стресу її впевненість у власному виборі життєвого шляху похитнулась. 

Тоді вперше дало про себе ставлення дівчини до атмосфери в приміщенні. Андре викинула з кімнати усе, щоб висловити спустошення, яке утворилось в її душі. Залишились тільки ліжко, стілець, дві лампи та репродукція картини Міро. "Я більше не знала, що мені подобається", - згадувала Андре Путман.

Абстрактний живопис художника-сюрреаліста, що нагадує дитячі малюнки, знайшла місце у спустошеній душі Андре, враженій крихкістю життя. Фігури та предмети на полотнах Міро тільки віддалено схожі на реальні. Згодом здатність каталонського художника до інтонованих поєднань та абстрактних сюжетів проникне у дизайн інтер’єру у персональному стилі Андре Путман. 

Андре відвідувала Café de Flore, яке з дня свого відкриття у 1877  році бачило різну творчу та інтелектуальну публіку. До кафе навідувались Антонен Арто, Альберто Джакометти, Жан-Поль Сартр, Симона де Бовуар.

В оточенні видатних людей епохи вдосконалювався смак Андре, яка одного разу сказала: "Немає сенсу вчити людину стилю та смаку. Смак в неї або є, або ні".

Саме у кафе Андре познайомилась з майбутнім чоловіком – досвідченим антикваром Жаком Путманом. "Він знайомив мене з таїнством мистецтва, заохочуючи мою цікавість до одних речей та розчаровуючи в інших. В нього були чіткі уявлення про те, що йому подобається, а що ні", - згадувала Андре Путман. Чоловік розвинув в Андре відчуття міри та здібність оцінювати речі правильно.

Звернення до дизайну – довгий шлях до визнання

Початок кар’єри Андре Путман – журналістка, що вела колонку про декор у популярних глянсових журналах. У статтях майбутня ікона стиля стверджувала, що французьким інтер’єрам не вистачає чуттєвості та стриманості водночас.

Працюючи стилістом у мережі Prisunic, Андре створювала дизайн "гарних речей за невеликі гроші".

У 1971 р. Андре Путман запросили в агентство Créateurs & Industriels, яке прагнуло розвитку текстильної індустрії та шукало нових талантів. Завдяки природній інтуїції Андре відкрила багато гучних імен: О. Кларк, К. Монтана, Т. Мюглер, И. Мияки и Жан-Шарль де Кастельбажак. 

Дуже скоро агентство збанкрутувало та ще й розпався брак. Андре знову прийшлось викинути з квартири усі предмети, окрім ліжка та двох ламп. Знову емоційний прояв внутрішнього спустошення у зовнішній атмосфері заставило зібратися з силами.

Вже у 1978 р. у віці 53 років Андре Путман заснувала компанію Ecart, яка займалась випуском дизайнерських шедеврів 30-40-х гг., вдруге відкриваючи світу видатні, але забуті імена Ейлін Грей, Пьєра Шаро, Жан-Мішеля Франка, Робера Малле-Стівенса. Андре створювала предмети інтер’єру в такому самому модерністському стилі, відточуючи одночасно власний особливий стиль. "Моєю метою було по справжньому зацікавити десятьох, та навіть в цьому випадку я б відчувала, що моя місія виконана".

Однак, на її індивідуальний почерк у дизайні звернули увагу тисячі. На початку 80-х починається найважливіший етап у кар’єрі Андре Путман – дизайнера-універсала. Дизайн офісів, в тому числі офіційних осіб Франції, бутиків модних брендів.

Плитка у фірмових інтер’єрах Андре Путман

Важливим проектом для кар’єри став нью-йоркський готель Morgans у 1984 р. Потужна енергія та оригінальний підхід допомогли Андре Путман створити феномен - бутик-готель, куди люди приїжджають за новим культурним та чуттєвим досвідом. 

Саме у Morgans Hotel вона використовувала у якості основного декоративного заходу шахову чорно-білу плитку. Починаючи з цього проекту, розкладка застосовувалась в усіх проектах. Навіть пюпітр знаменитого роялю Андре Путман виконано у вигляді шахової дошки.

Дизайн інтер’єру холу – фантасмагорія, що складається з керамічної плитки, яка після укладки набуває тримірного ефекту, та синього підсвічення під стелею. Декоративний захід, який використовувала Андре Путман, надихає сучасних дизайнерів на створення інтер’єрів у фірмовому стилі французького дизайнера. 

Згадайте знаменитий дизайн ванної кімнати, де інтер’єр нагадує шахову дошку, але тим не менше виглядає вишукано та гармонійно. Лаконічні металеві раковини, дзеркала у формі арки на фоні чорно-білої плитки є яскравим акцентом.

Поєднання плитки за кольором у стилі Міро - тонкі кольорові переходи та комбінації. Дует сірої та коричневої палітри – візитна картка дизайнера. 

Керамічна плитка укладається у різних геометричних комбінаціях. Малюючи фігури на підлозі за допомогою тонів та напівтонів, в які пофарбована плитка, Андре Путман створювала готові рішення інтер’єру. Милуючись композиціями, створеними дизайнером, виникає бажання відтворити їх у власному помешканні. 

Плитка в інтер’єрах Андре Путман використовується талановито. Дизайнерські заходи, які вважаються знахідками та відкриттями сучасних дизайнерів, вже прикрашали емоційні інтер’єри великого дизайнера.