Основи дизайну: візуальний комфорт в інтер’єрі

 

ЗМІСТ:

1. Дизайн інтер’єру: стиль

1.1. Що таке стиль дизайну?

1.2. Історичний розвиток стилів

2. Правила композиції в інтер’єрі

2.1. Центр композиції

2.2. Принципи створення композиції

 

1. Дизайн інтер’єру: стиль

Дизайн інтер’єру сприймається як мистецтво оформлення житлового простору. Гарний смак, модні предмети інтер’єру – це естетичний бік дизайну. В ідеальних інтер’єрів з фотографій є й інший бік, який приховує цілий звід правил, набір прийомів та практично математичний розрахунок композиції. В підсумку відкривається не просто впорядкована, а стильна та оригінальна картинка.

З цієї точки зору дизайн нагадує мозок людини, який складається з двох півкуль. Ліва півкуля відповідає за логіку, а права – за творчій підхід. 

1.1. Що таке стиль дизайну?

Стиль – це сукупність знайомих ознак оформлення інтер’єру, які відбивають історичну епоху або етнічні традиції.

Мова кожного дизайнерського стиля відрізняється індивідуальним набором прийомів, поєднанням кольорів, фактур та форм предметів інтер’єру.

Наприклад, класичні інтер’єри надають перевагу мармуру в оздобленні, благородні метали у фурнітурі та вишуканий текстиль. У свою чергу, мінімалізм складно уявити без сучасної підвісної сантехники, підсвічення та оригінальних форм.

Сьогодні інтер’єр має ознаки не тільки дизайнерського стиля, але й обов’язково індивідуального смаку власників житла. Такий підхід у тренді. Таке злиття перетворює мову дизайну на живу та зрозумілу.

Стильним можна назвати інтер’єр, який передає через візуальну картину особливий настрій та примушує відчути певну атмосферу, закладену у кожний стиль. 

1.2. Історичний розвиток стилів

«Музей дизайну» зберігає історичний ланцюжок розвитку стилів оформлення інтер’єрів. Шлях від античних споруд із арками та колонами до розкошів палаців у стилі бароко або рококо до елегантної класики проходив через стіни фортець та величні замки у романському стилі.

Криза переродження призвела спочатку до романтичної нотки у суворому готичному стилі, а потім до ностальгічних настроїв у неокласичному модерні.

Й нарешті, інтер’єри остаточно змінились у минулому сторіччі – стали легшими для сприйняття, набули більш універсальних рис. Конструктивізм, мінімалізм, лофт та hi-tech вкорінені у минулому сторіччі і також відображають власну епоху.

Сьогодні «стерильних» стилів вже не існує. Класичні стилі у новому розумінні виявляють нові грані, а мінімалізм енергійно всотує етнічні традиції – японські, скандинавські, середземноморські. 

Чарівність еклектики полягає у тому, що цей метод оформлення інтер’єру передбачає вибір елементів для поєднання з різних стилів, які разом створюють нову гармонію.

Плетені корзини у середземноморському стилі освіжають сучасні інтер’єри, а класичні силуети меблів надають їм витончених рис.

2. Правила композиції в інтер’єрі

Поняття композиції дизайнери запозичили з образотворчого мистецтва. Визначення композиції як живого організму, в якому нічого не можна змінити, не погіршивши загальну картину, дав архітектор епохи Відродження Л.Б. Альберті.

В наш час мистецтвознавець С.М. Даніель зробив цінне уточнення та визначив композицію як «процес, що регулює розгортання ідеї».

У композиції художнього твору має значення тема та провідний мотив. У дизайні інтер’єру тема – це стиль, а провідний мотив – центр композиції, від якого розгортається загальна картина, та спосіб або принцип її формування. 

2.1. Центр композиції

Центр композиції інтер’єру має візуально домінувати та об’єднувати в одне ціле решту елементів. Для створення композиційного центру використовують колір та масштаб. Центральний предмет в інтер’єрі може виділятися за розміром, кольором та призначенням.

В ролі композиційного центру може знаходитись камін, меблева група, стіл із розкішним букетом квітів, окремо розташована ванна.

Якщо інтер’єр поділяється на функціональні зони, в кожної зони має бути власний композиційний центр. Наприклад, робоча та обідня зони у кухні, робочий кабінет та місце для сну у кімнаті. 

2.2. Принципи створення композиції

Елементи в інтер’єрі можуть бути подібними за кольором, формою та розміром (тотожність), злегка відрізнятися (нюанс) та відрізнятися дуже сильно (контраст).

Симетрія. З метою дотримання принципу симетрії у приміщенні потрібно позначити візуальну вісь симетрії, відносно якої елементи розташовуються на однаковій відстані.

Елементи інтер’єру не відрізняються за формою та розміром.

Предмети, однакові за кольором, розташовуються симетрично, по обидва боки від уявної вісі симетрії.

Принцип симетрії має безпосереднє відношення до класичного оформлення інтер’єру. 

Асиметрія. Принцип асиметрії протилежний попередньому методу побудови інтер’єру.

Відносно візуальної симетрії розташовуються предмети та елементи, різні за формою та кольору. По обидва боки від уявної вісі розміщуються предмети, які не дублюються, на відміну від симетричної композиції.

Порушення класичного впорядкування виглядає чарівно й привертає увагу. 

Ритм. Динаміку інтер’єру надає дотримання певного ритму.

Інтер’єру можна задати монотонний ритм завдяки повторенню фрагментів орнаменту чи візерунку в оздобленні та текстилі. В такому інтер’єрі легко розслабитися та зняти з себе тягар турбот та переживань.

Якщо додати до інтер’єру предмет, який відрізняється за кольором, формою та розміром, можна порушити ритм інтер’єру та надати йому інтенсивнішу динаміку.

Наприклад, присутність плетеного крісла в оточенні м’яких диванів та крісел оживлює обстановку. Кольоровий акцент виконує таку саму роль. 

Статика. Статичний інтер’єр передбачає врівноважений простір. Ідеально підійде монохромна кольорова гамма, стриманий дизайн меблевих фасадів.

Динаміка. Оживлює інтер’єр нестандартне розташування меблів, асиметричне розташування предметів, контрастні кольори, поєднання насиченої предметами та меблями зони та вільного простору.

Контраст. Створити контрастний інтер’єр можна не тільки за допомогою кольорів. Контраст за формою, фактурою оздоблення та текстилю додає інтер’єру додаткову енергію.

Наприклад, у ванній кімнаті напільна плитка під дерево буде знаходитись у контрасті із настінною плиткою із імітацією мармуру.

Універсальна колекція La Faenza Trex3 представлена у середньому та великому форматі, а у якості декору італійські дизайнери використали фактуру мармуру із різною текстурою та кольором – від ніжного кремового до чорного. 

Комбінація настінної плитки під мармур із натуралістичною імітацією дерева з колекції Oset Relic виглядатиме яскраво та виразно.

Структурована поверхня плитки та невеликий формат 400×80×8 мм дозволяє укладати плитку «ялинкою» або в розбіжку - традиційними для паркету способами.

Шикарна імітація мармуру та натуралістичне дерево – комбінація, побудована на контрасті та ідеально підходить для сучасних інтер’єрів. 

В нашому магазині plitka.kiev.ua до 30 січня проводиться АКЦІЯ – різдвяні знижки на сантехніку та плитку.

Товари в колекції Trex3