Ідеї ​​дизайну. Отель - Мармур III

 

Передумова проекту "MARMOR III"

Природа на протязі століть дарує людству унікальні за красою матеріали для прикрашення міст та урбаністичного житла.

Італія славиться добуванням унікальних мармурових порід, а її ландшафт ніби вкритий ранами у вигляді великих кратерів діючих та закинутих мармурових родовищ. 

Захоплюють дух пейзажі з мармуровими поглибленнями, створені зусиллями людини, бо вони володіють неймовірним магнетизмом. Здається, мармурові кратери – лише відлуння індустріальної діяльності. Людина вперто копала, щоб видобути благородну породу та використати собі на користь, а врешті решт змінила зовнішнього вигляду місцевих ландшафтів та залишила незгладимий слід на території видобування мармуру.

Однак, сучасна людина зрідка замислюється про походження матеріалів, з яких складається штучне середовище, в якому вона проводить своє сумбурне та тривожне життя. 

Населення по усьому світі стає все більш міським. Сьогодні у пріоритеті технології та урбаністичний антураж, а ландшафти, які як і раніше постачають сировину, все більше віддаляються просторово та віддані на поталу забуттю. Більшість родовищ виснажуються, а оточуючі їх території є втраченими для людства ландшафтами.

Дизайнерський проект "MARMOR III", створений італійською студією "Hannes Peer Architecture", покликаний звернути увагу на природну чарівність благородного мармуру та красу ще не видобутих мармурових слябів, які поки що залишаються частиною Землі. 

Ханнес Пір та його бачення сучасного дизайну

Ініціатором проекту "Життя у мармурі" став провідний дизайнер міланської студії "Hannes Peer Architecture" Ханнес Пір, якому австрійське походження не завадило покохати Італію усією душею.

"Навіть холодні матеріали стають чуттєвими, якщо до них торкаються сонячні проміні ", - впевнений дизайнер.

Пересічення епох, поєднання природних та штучних матеріалів, нетривіальні комбінації кольорів пронизують творчість молодого декоратора. 

"Мені подобається працювати з шарами, розміщувати сучасні предмети поруч зі старовинними, переходити від простих матеріалів до декоративних…" – зізнається Ханнес Пір, який сміливо змішує в одному просторі мармур, фарбу, дерев'яні половиці та глянсову плитку, завершуючи комбінацію широкою вставкою з жовтої латуні в якості межі між різними видами керамічного оздоблення. Підсумком є еклектичний простір – суцільний та яскравий.

Дизайн квартири Ханнеса Піра у Мілані

Сам дизайнер облаштувався в неокласичній будівлі на тихій вуличці, вздовж якої вибудувались високі тополі. Ця квартира з цікавою історією – в ній жив послідовник метафізичної школи живопису Еміліо Тадіні.

Про колишнього власника зараз нагадують викладені плиткою поли: художник використовував свої улюблені кольори - кобальтовий, оранжевий та зелений. 

Ханнес Пір розпочав нову главу, яка ввійде у спадок квартири, що буквально дихає історією італійського дизайну.

"Мені подобаються несподівані дизайнерські рішення. Я завжди прагну зберегти в інтер’єрі оригінальні деталі та додати до них щось нове та  еклектичне" – озвучив своє бачення дизайну молодий італійський дизайнер.

Для оформлення дверних та віконних отворів Ханнес використав мармур. Дизайн холу прикрашає бетонне панно, в барельєфі якого вгадуються обриси людських фігур, - цей художній об’єкт спеціально для сина створила Урсула Х'юбер – матір дизайнера. Інтер'єр холу схожий на буйство фактур – мармур, бетон, кольорова керамічна плитка з геометричним орнаментом. 

Повсюдно можна зустріти барвисті східні килими. Двері між кухнею та їдальнею власник прикрасив вітражем з геометричним малюнком, що створює ілюзію глибини, - прообразом архітектурного заходу стали міланські парадні. Екстравагантні нововведення від Ханнеса Піра прийшлись як раз до двору.

"Життя у мармурі" – давні часи

З давніх часів люди застосовували мармур для втілення власних творчих задумів, та кожного разу у підсумку отримували величні твори архітектури та мистецтва.

Великі скульптори епохи Відродження бачили у мармурі контури майбутніх творінь. Мікеланджело відчував мармур з надприродною силою. Він любив каменоломні Каррари та блукав серед них місяць за місяцем, допоки не починав відчувати, що їх бліді сірі обриси почали перетікати у його творчий задум.

Цікаво, що на верхній частині голови "Давида" залишився шматок необробленого мармуру, ніби геніальний Мікеланджело прагнув зберегти зв’язок скульптури з тим місцем, з якого була висічена мармурова глиба. Багато тисячоліть камінь перебував у надрах Землі, допоки не опинився на поверхні кар’єру. У тій мармуровій глибі майстер побачив свого "Давида". Як зміг побачити скульптор "живий дух" творчості у мертвій на вигляд глибі каменя? 

"Життя у мармурі" – основна ідея проекту "MARMOR III"

Перетворити занедбані мармурові кар’єри на виставочну площадку для демонстрації дизайнерських можливостей мармурових просторів, - ідея міланського архітектора, яка допоможе знову вдихнути життя у поцятковані кар’єрами італійські ландшафти.

Унікальні архітектурні композиції створюються шляхом заповнення та змінення пустот кожного кар’єру, а їх реалістичність не викликає сумнівів. 

Справжньою дизайнерською провокацією є інтерпретація простору посеред мармурового кар’єру із захоплюючим видом як житлового будинку у стилі мінімалізм.

Нові ідеї дизайну ванної також народжуються прямо тут. Чаша ванни ніби скульптура відомого майстра вирізана з мармурової глиби, що вросла у великий пласт натуральної породи. Неперевершені за красою дизайни ванних кімнат не зможуть посперечатися з мінімалізмом мармурового простору. Ванна, дизайн якої – це натуральний італійський мармур, розкішна та природна одночасно. 

Життя в оточенні мармуру посеред кар’єру архаїчна та одночасно сучасна. Набуття невеликого особистого простору глибоко всередині гори дозволяє відчути справжній зв'язок з природою та іншими живими істотами, що населяють планету. Саме цей зв'язок робить кожного з нас частиною екосистеми.

Єдність з величним природним каменем – вихід за межі напруги сучасного індустріального життя, привід для роздумів про необхідність не тільки споживати, але й приносити користь оточуючій природі. 

Будівництво знаходиться десь поміж архітектурою та природним потенціалом оточуючого ландшафту, а дизайн екстер’єру та інтер’єру балансує поміж необробленими та полірованими фактурами, прозорими та напівпрозорими поверхнями, можливостями освітлення та кольоровим спектром. Екстер'єр, дизайн якого спирається на красу натурального мармуру, не має рівних, але зобов’язує підтримувати статус і у внутрішніх приміщеннях.

Ідея дизайну має природне походження. Мармурові кар’єри з їх кам’яними нішами, зломами, залишеними висіченими з земних пластів мармурових глиб, що переливаються під яскравим сонцем Італії, тільки підтверджують цю здогадку.

Дивно, але з моменту запуску проекту Ханнес Пір отримав запити на техніко-економічне обґрунтування від мережі готелів та придбання квартир у занедбаних мармурових кар’єрах. Світ змінюється та люди з захопленням приймають щось нове та оригінальне.

Джерела ідей сучасного дизайну

Дизайнери у пошуках унікальних інтер'єрних рішень усе частіше звертаються до природи з її багатою кольоровою палітрою та живими образами. 

Досконалість природи усе частіше стає частиною стильових композицій. Покращити свій комфорт, зробити його гармонічнішим – насущна потреба сучасності, що потопає в безповітряному просторі кам’яних будівель, далеких від природності.

Джерела свіжий ідей дизайну можна знайти повсюди – у природі та у виробничій діяльності людини. Наприклад, кар’єри з видобування каменя у формі колоподібних воронкоподібних петель нагадує багаторівневі стелі та елементи ордерної системи, яка відома ще з часів Римської імперії.

Відсечені від мармурових глиб сляби залишили численну кількість горизонтальних та вертикальних зрізів. Сучасні дизайнери створюють колекції керамічної плитки, декор яких нагадує природний "малюнок" стін кар'єру. 

Фотознімки кам’яних зрізів у кар’єрах використовує технології керамічної галузі, відбиваючи їх на поверхні керамічної плитки. Таким чином, продукція зробила крок у розвитку, викликаючи в покупців попит та підвищений інтерес.

Керамічна плитка під мармур знаходиться у близьких стосунках з природним каменем, оскільки максимально використовує потенціал природного декору на поверхні натурального мармуру.