Ідеї ​​дизайну. Нове розуміння виставкового простору

 

Бахрейн - острівна держава у Персидському заливі (розташовується на 33 островах, з’єднаних автомобільними дорогами, дамбами та мостами), у якому на державному рівні прагнуть до збереження архітектурного спадку.

Ідея всесвітнього спадку в Бахрейні перетворилась на інструмент для історичної освіти молоді та інших шарів населення.

Проект "The House for Architectural Heritage" (в пер. з англ. – "Будинок архітектурного спадку") був створений на замовлення Центру культури та досліджень ім. Шейха Ебрагіма, організації, заснованої у 2002 році в місті Мухаррак Шейхой Май бинт Мохаммедом Аль Халіфою. 

Центр займається збереженням традиційних будівель в Мухарраку та у Бахрейні в цілому. На сьогодні відремонтовано та збережено більше 15 споруд. Разом з роботою зі збереження архітектурного фонду, центр бере активну участь у культурному життя Бахрейну, організує щотижневі бесіди інтелектуалів, письменників, поетів та журналістів з арабського світу.

В Будинку архітектурного спадку зберігається архівна колекція ескізів та малюнків архітектора Джона Ярвуда. В будівлі розташовується виставкова площадка, присвячена архітектурі регіону. 

Джон Ярвуд мешкав у місті Мухаррак з 1983 по 1985 рр. та очолював відділ міського оновлення в Департаменті житлового будівництва. Архітектор закохався у місто, а його пристрасть до досліджень та документування знайшла застосування в архівуванні багатого архітектурного спадку міста.

Намальовані від руки ескізи та малюнки, а також фотографії сьогодні є найбільш об'ємним джерелом документації архітектурного спадку міста, який з тих часів зазнав сильних руйнувань.

Задум архітекторів - Нур Аль Саеха та Леопольда Банчини

Стислий опис проекту будівлі був простим: у ньому повинна розміщуватися виставкова площадка для архівів Джона Ярвуда, невелика бібліотека з архітектури. Ще одна важлива мета культурного центра - демонстрація традиційної архітектури Мухаррака та надання виставкової площадки для сучасних проектів. 

Будинок архітектурного спадку активно використовується у якості виставкового простору для проведення різних заходів. З моменту відкриття тут вже проведені три виставки з різною тематикою.

На першій виставці були представлені ескізи будинків Джона Ярвуда, які були знесені та збереглися тільки у вигляді малюнків архітектора, друга виставка присвячена Фаладжу – системам зрошування Бахрейну, та третя, під назвою "Лиття та різка", проводилась місцевим архітектурним бюро "Studio Anne Holtrop". Заплановані на майбутнє виставки будуть присвячені огляду типологій соціального житла у Бахрейні та показу архітектурних креслень японської архітектурної фірми "Atelier Bow-Wow", яка також працювала в Мухарраку. 

Архітектура будівлі під культурний центр

Спершу Будинок архітектурного спадку планувалось розмістити в одному зі старих будинків міста. Однак, зрештою було вирішено, що дизайн екстер’єру повинен виділятися на фоні сусідніх споруд та створюватися з сучасних матеріалів.

Проект задуманий як балочна конструкція, яка обрамляє суміжні стіни двох сусідніх будівель, слугуючи вітриною для архітектурного спадку міста - старого та нового.

Споруда побудована з залізобетону, з балкою, яка охоплює 26 м ширини ділянки, зв’язуючи обидва боки вулиці.

Залізобетонні поверхні нової споруди контрастують з кораловим каменем, кораловим щебенем та кам’яною кладкою суміжних будівель. 

Стіни пофарбовані тонким шаром вапняку, який поєднує дизайн екстер’єру будинку в одне ціле за кольором та фактурою з фасадами суміжних споруд.

Будівля демонструє різні етапи будівництва міста - від коралового каменя до бетонних та оштукатурених стін.

Бетонна конструкція оснащена теплоізоляцією, завдяки якій внутрішній простір захищений від прямих сонячних променів, що значно знижує потребу в охолодженні. В теплий сезон складні двері та вікна залишаються закритими, а в прохолодний - їх розкривають, тому будівля може природним чином вентилюватися.

Дві розсувні двері, вбудовані у торцеві фасади, піднімаються у пустоту, утворену балкою, повністю відкриваючи виставковий простір з вулиці та перетворюючи будівлю у прохід для усіх бажаючих. Виставковий простір поєднується з вулицею, заохочуючи громаду до взаємодії. 

Складні скляні віконні фрамуги, обрамлені металом, були виготовлені у невеликій майстерні з обробки сталі, де вручну зварили стальну конструкцію цілком. Розміри складних вікон - від 0,9 м до 1,10 м, зустрічаються у традиційних спорудах з коралового каменя, які визначаються розміром його плит.

Сучасні матеріали нерозривно пов’язані з пропорціями та розмірами традиційних споруд міста.

Дизайн екстер’єру Будинку архітектурного спадку – оригінальна ідея створення виставкового простору

В рамках архітектурної концепції проект вирішує проблеми створення виставкових та культурних просторів, що забезпечують більш активне залучення населення. Простір природно долучається до "міської тканини" та повністю відкритий для вулиці.

За традицією для оформлення комунікативних просторів сучасної соціальної громади та створення експозицій використовуються різні засоби - знакові системи, коди, художню мову. 

Дизайн виставок в інформаційно-комунікативному просторі сучасного суспільства, засіб комунікації, по-перше, служить обміну інформацією, по-друге, допомагає в усвідомленні значення природного та культурного спадку, а по-третє, сприяє поширенню взаєморозуміння між людьми.

На погляд європейця дизайн екстер’єру Будинку архітектурного спадку, як і оформлення внутрішнього виставкового простору – це мінімалізм з грубими індустріальними рисами. Європейці звикли до вітрин та постаментів, виражених ознак стиля, сучасних електронних засобів – світлових та звукових.

В Бахрейні екстер’єр-дизайн Будинку архітектурного спадку виглядає органічно як частина етнічної архітектури. 

Сучасна керамічна плитка та реставрація історичних фасадів

Сучасні виробники випускають керамічну плитку та клінкер для оздоблення сучасних екстер’єрів та для реставрації історичних фасадів.

Можливість створювати імітації фактури будь-якого оздоблювального матеріалу, в тому числі з зістареною поверхнею, з'явилась завдяки адаптації технології цифрового друку до керамічної галузі.

Різні типи поверхні керамічної плитки доповнюють дизайн візуальними та тактильними подробицями. 

У Будинку архітектурного спадку в силу місцевих традицій будівництва для плитки місце знайшлося тільки в одному приміщенні –це глянець насиченого зеленого кольору та невеликого формату, який виглядає органічно в поєднанні з амфорою, дрібнозернистою цементною підлогою та оштукатуреною по дранці стелею.

В каталозі нашого магазину представлена керамічна плитка та клінкер для фасадів з потертостями та іншими слідами на поверхні, які в реальності залишає тільки час. Проводиться АКЦІЯ "Час ремонту" – розпродаж плитки зі знижкою до 35 %.