Ідеї дизайну. Еко архітектура – Студія скульптора з Еквадору

 

"План будівлі повинен зчитуватися як гармонія вихоплених світлом місць…" Луїс Кан

Гра світла та тіней в основі екологічної архітектури

Дизайн, що ґрунтується на єднанні архітектурних форм та природних ландшафтів, набуває популярності в усьому світі. Будівлі та споруди зводяться з бетону та скла – матеріалів, прославляли видатні архітектора XX сторіччя. 

Завдяки використанню керамічної плитки під бетон створювати такі проекти набагато легше – оздоблення додається у дизайн екстер’єру та ідеально замінює бетон на фасаді та всередині будівлі.

Проект Студії Аліси Трепп – скульптора з Еквадору, в Орігліо (Швейцарія) створено місцевим архітектурним бюро "Mino Caggiula Architects".

В проекті зібрані кращі наробітки архітектури у стилі модернізм-конструктивізм, фундатором якого був знаменитий Ле Корбюзьє.

Дизайн будинку з оригінальними архітектурними рішеннями розташований на пологому схилі з видом на мальовничу рівнину та кристально чисте озеро.

Два рівні споруди з бетону та скла зливаються з оточуючим ландшафтом та живе власним особливим життям завдяки грі світла та тіней. 

Американський архітектор Луїс Кан відкрив принцип, який дозволяє перетворити важкі бетонні конструкції на легкий та пронизаний світлом простір.

Головний постулат Кан висловив просто: "Матеріал живе завдяки світлу, ми існуємо завдяки світлу, гори живуть завдяки світлу, дерева живуть завдяки світлу, атмосфера існує завдяки світлу. Усе, що є, існує завдяки світлу."

Багато віків тому Леонардо да Вінчі у своїх дослідженнях визначив три типи тіней:

- тінь прикладена (тінь яка падає на об’єкт або тіло від іншого предмету);

- тінь "вроджена" (природна взаємодія світла та тіні);

- тінь, що відкидається (предметом).

Класифікацію великого італійського генія узяли на озброєння сучасна архітектура та дизайн.

Маніфест нової архітектури Ле Корбюзьє

Бетон у часи масового будівництва набув репутацію матеріалу, який використовується тільки для базових конструкцій.

Уявити собі сірий бетон у якості піддатливої глини у руках архітектурних богів зародилося у головах прихильників кубізму – модерністської течії у живописі, яке в ті часи втілювали Пабло Пікассо, Поль Сезанн та Сальвадор Далі. 

На тлі захоплення модернізмом Ле Корбюзьє оголошує себе "пуристом" (від лат. "purus" - чистий) – прибічником лаконічної архітектури, налаштованим проти еклектики та декоративності.

В маніфесті "П'ять відправних точок сучасної архітектури" усі пункти стали орієнтиром для усіх, хто наважиться внести свій вклад в архітектуру модернізму:

- вільне планування;

- пласкі дахи-тераси;

- стрічкове скління;

- вільна композиція фасаду;

- установка будівлі на опору.

Втілення маніфесту Ле Корбюзьє та концепція світла та тіней Луїса Кана в роботах японського архітектора Тадао Андо

Тадао Андо народився у бідній сім'ї. Маленький Тадао провів дитинство у дерев'яному будинку, який продувався усіма вітрами. До того ж всередині було мало світла.

Одного разу завітали теслі, які підремонтували будинок. Тадао був дуже вражений від змін та у той момент вирішив стати… архітектором.

Архітектурна освіта японського самородку з бідної сім'ї почалось з книги Ле Корбюзьэ, яку молодий Тадао Андо зачитав до дірок.

Згодом Андо досліджував традиційну японську архітектуру, навідуючи храми, церкви та чайні доми, а досягнувши повноліття поїхав до Європи. Особливо вразила майбутнього майстра Житлова одиниця Корбюзьє у Марселі та храм Нотр-Дам-дю-О. Дизайн екстер’єру – мінімалізм та динаміка бетонних будівель, продумана гра світла та тіней, підкорив талановитого японця та став основою його власного стилю. 

Дитинство залишило незгладимий слід, але вплинуло на творчість Тадао Андо незвичайним чином. Архітектор навчився поєднувати природу та архітектуру в одне ціле.

Дихання життя за межами будинку потрапляє через наскрізні бетонні колодязі, що повторюють античні атріуми – зверху блакитне небо, а знизу дзеркальна водяна гладь озера, в якій відображаються верхівки дерев та білі хмари. 

Відкриті внутрішні дворики – кредо архітектора, а також дизайн споруд, які спроектовані немов продовження гірського схилу. Зберігаючи природний уклін земельної ділянки, архітектор зробив будинок продовженням природного ландшафту, а частина житлового простору приховав під землею.

Паралельні поверхи, немов шари пирога, стіни з бетону – улюбленого матеріалу Тадао Андо – дизайн, який залишає неймовірне враження. Великі засклені вікна впускають світло та відкривають панорамний вид на оточуючий ландшафт.

Мінімалізм споруди досягається за рахунок використання простих матеріалів: бетон, метал, скло. 

Тадао Андо використовує приховані джерела освітлення Луїса Кана, на практиці доводячи справедливість висловлення одного з власних вчителів: "Навіть якщо внутрішній простір замислено темним, необхідно впустити туди трохи світла з прихованого джерела, щоб виявити ступінь, глибину темноти. Будь-який простір повинен визначатися структурою та характером його природного освітлення".

Клієнт Тадао Андо, який декілька десятиріч живе у будинку, який спроектував архітектор, сказав одного разу: "Тут я відчуваю усі зміни погоди шкірою. Буває, що я серджусь на будинок, іноді я обожнюю жити тут, а іноді ця споруда кидає мені виклик. Але мені ніколи не набридають ці відчуття".

Архітектура та дизайн екстер’єру проекту Студії Аліси Трепп в Орігліо

Колись грецькі театри розміщувались на схилах пагорбів, звідки відкривалась вражаюча перспектива. З цих архівів отримували власне натхнення Луїс Кан та Тадао Андо.

Дизайн екстер’єру, створеного швейцарським бюро "Mino Caggiula Architects" з Лугано, складається з кращих напрацювань плеяди архітекторів, що знаходилися біля витоків екологічної архітектури з бетону. 

Виключенням є форма поверхів, які схожі на листя, що підняте над землею. Насправді архітектура здається частиною пологого схилу з травою та опалим листям. Дизайн екстер’єру доповнений густою рослинністю, щоб підкреслити симбіоз архітектурних форм з бетону з оточуючим ландшафтом.

Дизайн вілли повторює архітектурний захід Тадао Андо – великий простір з отвором нагадує печеру з природним провалом та відкритим небом зверху. Сонячні промені немов провалюються у глибокий колодязь, на дні якого знаходиться басейн з водяною гладдю, де гра світла та тіні влаштовує світлові шоу, вібрує та породжує ледве відчутні звуки. 

Керамічна плитка в оформленні інтер’єрів Студії

У дворі вілли використовується напільна плитка під бетон та бруківка з каменя.

В інтер’єрі внутрішнього простору напільне покриття – це плитка з яскравою бетонною текстурою, на якій помітні розводи та сліди від застиглої будівельної суміші.

Оброблена деревина з багатим малюнком серцевидних променів та лакованою поверхнею кольору темної деревини додає сучасну нотку в інтер’єри холів та простору біля гвинтових сходів, що з’єднують поверхи. 

Якщо чарівність бетону гіпнотизує, погортайте каталог нашого магазину в розділі Плитка та зробіть свій вибір – керамічна плитка під бетон представлена в широкому асортименті.